2011. április 20., szerda - [10:59]

Peugeot 508 2.0 HDI Allure (2011) teszt

Felnőtt a feladathoz Ruppert Márton
A Peugeot 407-est és 607-est együttesen leváltó 508-as immáron második alkalommal járt szerkesztőségünkben. A kétliteres dízelmotorral és gazdagon felszerelt belsejével konfigurált autó meggyőző teljesítményt nyújtott, így apró, de annál zavaróbb hibái elnézhetőek.

 Sötétben is jól mutat - 47 kép a galériában
Sötétben is jól mutat - 47 kép a galériában
A legújabb Peugeot modellek rendre megállják a helyüket a piacon, sőt, azt akár is mondhatnánk, hogy a legjobbak közé tartoznak, azonban egy szegmensben, talán a legfontosabban, a francia gyártó eddig a mezőny végén kullogott. Szerintem mindenkinek egyből beugrik, mire gondolok, hát persze, hogy a 407-re. Amikor már a konszerntárs régen az új C5-tel bombázta a vásárlóközönséget, a Peugeot-nál egy szűk, kicsi, és nem túl szerethető belsejű szedán állt csupán rendelkezésre. Szerencsére a vezetőség még éppen idejében észrevette, hogy baj van, és rájöttek, hogy valami meghatározót, maradandót kell alkotniuk, hogy a 407-essel szerzett csorbát kiküszöböljék. Természetesen a legtöbb gyártó arra készül, hogy az új modellje mekkora dobás lesz, aztán vagy bejön, vagy nem, mindenesetre az 508-as már a bemutatkozásakor éreztette, hogy bizony ennek a modellnek van keresnivalója az európai családi limuzin és kombi szegmensben. Először a Párizsi Autószalonon találkoztam az autóval múlt ősszel, ahol már álló helyzetben meggyőzött minket arról, hogy komolyan kell venni. A nemrég tesztelt benzines változathoz nem volt szerencsém, így csak kollegám elmondásaira hagyatkozva vártam az autót.

 Nagy és elegáns autó az 508 - galéria
Nagy és elegáns autó az 508 - galéria
A Peugeot-nál már ideje volt a stílusváltásnak, bár nem mondom, hogy az előző modellek csúnyák lettek volna, csak már kezdett elfáradni a harcsaszájas dizájn, pont időben jött az új stílusirányzat. Mivel francia autóról beszélünk, az elegancia nem hiányozhat, az 508-as kecses vonalai és nyúlánk formája tökéletesen illik abba a filozófiába, amit a Peugeot képvisel. Az autó orra sokkal visszafogottabb, azonban a részletekben sokkal több izgalmas forma található. Az előd monumentális vonalaival bontókalapácsként hatott az emberre, az 508-as sokkal finomabban, érzékiebben győzi meg a szemlélőt. A hűtőmaszk krómozása, a motorháztető apró domborításai, az első fényszórók és a ködlámpa mind-mind gondosan megtervezett részletek. Az autó sziluettje sem különböző, egészen érdekes, hogy az övvonal szinte az első fényszóróktól indul és egészen az autó végéig fut. A motorháztető hossza oldalról érzékelhető csak igazán. Jól áll az autónak az ablakok körül végigfutó króm csík és az autó farával sincs különösebb problémánk. Az 508 hátsó fertálya már nem ilyen egyértelmű, a hátsó lámpatestek meghatározóak az egyébként egyszerű fenék kialakításon. A krómozott díszléc és a nagy méretű Peugeot jel feldobja az egyhangúságot.

 Nagy nyíláson pakolható az átlagos méretű<br> csomagtér - galéria
Nagy nyíláson pakolható az átlagos méretű
csomagtér - galéria
A tesztautó gazdag felszereltsége egyből látható, ha az ember kinyitja az vezető felőli ajtót. A vajszínű bőr és a világos kárpitozás otthonos hangulatot varázsol, a kéttónusú műszerfal és a két színt elválasztó érdekes mintázatú betét is extra, a hazai vásárlók bizonyára inkább az alacsonyabb felszereltséggel választják majd az autót. Mint említettem már, a 407-es belső kialakításával volt a legtöbb problémám korábban, szerencsére az 508-ban abból egy kapcsoló vagy tekerő sem került át. A középkonzol gombtengerében ugyan kicsit nehéz kiigazodni, de pár óra elteltével mindent megtalál a vezető. A kormány mögött található két műszer elegáns lett, a közöttük található kijelző pedig informatív és szép. Az első ülések ugyan látszatra kényelmesnek tűnnek, azonban az ülőlap kicsit keskeny kialakítású, de legalább a combtámasz kihúzható volt, ami természetesen feláras tétel. Egy nagy feketepont jár a belső tervezőjének, ugyanis a vezető környékén nincs pakolóhely, csupán az utas felé felnyitható könyöktámasz alatt van egy mini tárolórekesz, ahova egy pénztárca és egy ma divatos okostelefon alig fér be. A hátsó helykínálattal nincs semmi gond, 186 centiméteres magasságommal a második sorban is kényelmesen utaztam, igaz, a fejem már súrolta a tetőkárpitot. Ami a csomagtartót illeti, annak 473 literes mérete a kategóriában nem a legjobb érték, de becsületére váljon, hogy legalább nagy nyíláson lehet pakolni, akinek meg nagyobbra van szüksége, az válassza a kombit. Szerencsére a csomagtér ajtó kulcsról is nyitható, így nem kell nyomogatni a 508-as koszos nulláját. A csomagtér magától kinyílik, azonban lecsukni nem egyszerű, olyan erős rugó van benne, hogy hiába rántjuk meg a benti fogantyúval, bizony rá kell segíteni kívülről is.

 Nagy előrelépés az utastér - galéria
Nagy előrelépés az utastér - galéria
A motortérben egy régi ismerős dolgozott, a kétliteres HDI 140 lóerős változata duruzsolt az autóban. A francia mérnökök a motorszigeteléskor elemükben voltak, ugyanis a HDI-ből alig hallatszik valami álló helyzetben. Az Allure felszereltséghez vásárolható leggyengébb dízelmotor is remek társ az autóhoz, aki irtózik a dízelhangtól, mindenképpen próbálja ki a 508-ast ezzel a konfigurációval, még nagyobb tempónál is síri csend honol az autóban. A 1997 köbcentis egység kissé régi vágású, 1500-alatt nincs elemében, és húzni is csak 1800-2000 között kezd. A méretes kasztnihoz ennek ellenére remek választás, a 508-as úgysem versenyautó, így bőven elegendő bele ez a motor is. A HDI-hez egy hatsebességes kéziváltót kapcsoltak a mérnökök, amelynek fokozatkiosztása roppant hosszú lett. 90 km/h-nál hatodik sebességben éppen 1500-at forog a motor, szabályos autópálya tempónál a főtengely 2160-at forog. Ez meglátszik az autó fogyasztásán is, országúton könnyedén el lehet vele járni 4 literrel is, városban sem kúszik fel a fogyasztás 6 liter fölé, a tesztátlag egyáltalán nem figyelve a fogyasztásra 5,5 literre adódott. Azt gondolom, hogy ez egy közel 1,5 tonnás szedántól remek érték, főleg, ha a közel 400 forintos üzemanyagárakkal kell számolnunk.

 Kényelmesnek néz ki, de kicsit szűkös<br> - galéria
Kényelmesnek néz ki, de kicsit szűkös
- galéria
Az autó eddig taglalt finomságához a futómű hangolása is hozzájárul, az úthibákat finoman tompítja, azonban nem kell hintószerű ringatózásra várni, a szokásosnál kicsit feszesebbre vették a mérnökök az autó rugózását, ami nagyobb tempóval vett ívekben előny. Ugyan az autó tömegét nem rejti el a futómű, de akár jobban forszírozott tempóval is abszolválhatjuk a szerpentineket, ha baj van, finom orrtolással jelzi az autó, hogy elég volt, ha pedig már nem tudunk semmit sem tenni, az ESP közbeavatkozik. A kormányzás is közvetlenebb lett, mint amit a korábbi Peugeot modellekben megszoktunk, igazi aranyközép. Dicséret illeti még az autó fékrendszerét, az elöl belső hűtésű, hátul szimpla tárcsafékek jól szolgálnak. A hatsebességes kéziváltó kapcsolhatósága ugyan sokat változott, mégsem tartozott a kedvenc váltóim közé a 508-as egysége. A fokozatok között ugyan pontosan jár a váltókar, azonban néha megakad, mielőtt beugrana a fokozatba. Ez főként egyes kapcsolásakor zavaró, ilyenkor nagyobb erőt kell kifejteni. Pirospont jár az 508 audió rendszeréért, a feláras egység tisztán és szépen szól, és a hozzá kapcsolódó navigációs rendszer is szerethető. Az alsóbb rendű utakat is ismeri, a váltókar és a könyöktámasz közé helyezett tekerőgombbal pedig kényelmesen vezérelhető.

185 centiig kiválló - galéria
185 centiig kiválló - galéria
Lássuk mindezt mennyiért kínálja a gyártó. A kétliteres dízelmotort már az Active felszereltség mellett megvásárolhatjuk 7 490 000 forintért, azonban érdemesebb az Allure nevű, magasabb szintet választani, amelynek alapára 8 190 000 forint. A tesztelt modell egyéb extrafelszereltségei miatt már jócskán többe kerül, a fotókon látható autó 9 755 000 forintért vihető haza, amely tetemes összeg egy középkategóriás szedánért. A konkurensek között nagyon nagy az árdifferencia, kétliteres dízelmotort és a lehető legalacsonyabb felszereltséget vettük figyelmebe, mindenféle kedvezménnyel, amennyiért a mai napon el lehet vinni a kereskedésből az autókat. A konkurensek közül messze a Mazda6 a legolcsóbb modell, amely most a 129 lóerős, 2,2-es dízelmotorjával 5 999 900 forintért hazavihető. A második legolcsóbb változat a Renault korosodó modellje, a Laguna, a 130 lóerős kétliteres dCi legolcsóbban 6 150 000 forintért állhat a garázsban. A harmadik az árháborúban a Citroen C5, a 140 lovas, 2.0 HDI-vel 7 020 000 forint. Meglepetésként nem a Volkswagen végzett az utolsó helyen, ugyanis a Passat 140 lovas változatának 7 819 750 forintos áránál még a Ford Mondeo is drágább 120 250 forinttal.

Peugeot 508 2.0 HDI teszt
1997 ccm, négyhengeres dízelmotor
140 LE @ 4000 ford./perc,
320 Nm @ 2000 ford./perc
elsőkerák hajtás, hatsebességes kéziváltó
Technikai adatok
Hosszúság 4792 mm
Szélesség 1853 mm
Magasság 1456 mm
Tengelytáv 2817 mm
Nyomtáv elöl 1576 mm
Nyomtáv hátul 1548 mm
Üres tömeg 1430 kg
Megengedett össztömeg 2065 kg
Csomagtartó mérete 473 l
Üzemanyagtartály mérete 72 l
Gumiméret elöl 215/55 R17
Gumiméret hátul 215/55 R17
Menetteljesítmények
Végsebesség 210 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra 9,8 s
Fogyasztás
Tesztelés alatt
Vegyes 5,6 l/100km
Gyári adatok
Város 6,4 l/100km
Országút 3,9 l/100km
Vegyes 4,8 l/100km
CO2 kibocsátás 125 g/100km
Árak
A modell alapára (Active) 7 490 000 Ft
A tesztelt modell ára 9 755 000 Ft
Főbb konkurensek alapárai
Citroen C5 2.0 HDI (140 LE) 7 020 000 Ft
Ford Mondeo 2.0 TDCI (140 LE) 7 960 000 Ft
Renault Laguna 2.0 dCi (130 LE) 6 150 000 Ft
Mazda6 CD 129 (129 LE) 5 999 900 Ft
Volkswagen Passat 2,0 CR TDI (140 LE) 7 819 750 Ft
Tetszett Nem tetszett
Elegáns formaterv
Minőségi belső
Remek fogyasztás
Csendes utastér
Szűk fejtér és vezetőülés elöl
Nehezen csukható csomagtér ajtó
Kinek ajánljuk?
Az 508 felnőtt a feladathoz, a középkategória egyik legjobb szedánja lett, ugyan vannak kisebb bakijai, de ezt kinek ne lehetne elnézni. Remek utazóautó.
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK LEGFRISSEBB CIKKEK
2017-ig működik együtt a PSA és a Fiat
Elektromos körrekordot futott a Peugeot EX1 a Nordschleifén
Radikális crossover a Peugeot-tól
Peugeot 508 (2011) 1.6 THP Active teszt
Hibrid a Peugeot új Le Mans-i versenyautója
Peugeot 3008 (2009) 2.0 HDi Aut Premium Pack teszt
Peugeot 5008 2.0 HDi Prémium (2010) teszt
Limitált széria készül a Peugeot RCZ-ből és 3008 HYbrid4-ből
A visszafogottság előny is lehet - Peugeot 508 (2011) menetpróba
Kémfotókon a Peugeot 508 összkerekes változata
Genfre felfrissül a Peugeot 308
A Peugeot bemutatta új Le Mans autóját
Rekordévet zárt a Peugeot
Peugeot RCZ 1.6 THP 200 (2010) teszt
Új szánokat kap a Mikulás
Elárverezik az iráni elnök 504-es Peugeot-ját
Bemutatkozott a Peugeot City Star 125
Gyártásba kerül a Peugeot E-Vivacity
Félmilliónál tart a Peugeot 107
Újabb limitált RCZ-t készített a Peugeot
Akár 9 modell is épülhet a BMW elsőkerekes padlólemezére
Barcelonától tartósabbak lesznek a kemény gumik
Dodge Viperrel kasztni nélkül is lehet gumit füstölni - videó
Vádat emelnek Sutil ellen bántalmazásért
Erősebb lett a Moto Guzzi 1200 Sport
Újabb kínai befektető jelentkezett a Saab megmentésére
Lélegzetelállító a Ducati Diavel - videó
A Bajaj tovább növelte részesedését a KTM-ben
Kémfotókon a majdnem végleges Toyota FT-86
Egy 9-3-as Saab kombiba bújtatták a Dodge Viper SRT10 technikáját
Stoner-t 5000 euróra büntették lökdösődés miatt
2017-ig működik együtt a PSA és a Fiat
A Renault lerendezte Heidfeld és Petrov vitáját
Megérkezett hazánkba a Renault 1.6 literes dízele
Bajnokot faragna a Lotusból új technikai igazgatója
A McLaren tesztelte az újságírókat
A Sauber az iTunes-on támogatja Japánt
Ricciardo precízebb visszajelzéseket akar adni
Rossi idén először állhatott dobogóra Le Mans-ban
Liuzzi: Nem az alagútba kell tenni a monacói DRS-zónát
HOZZÁSZÓLÁSOK
Regisztrált olvasó
Nick Jelszó
Hozzászólás
Elfelejtett jelszó
Nick E-mail cím
Moderációs alapelvek

A cikkekhez csak regisztrált olvasóink szólhatnak hozzá. a korábbiakkal ellentétben regisztrálatlanul már senki
sem fejtheti ki a véleményét. A hozzászólások moderálása nem változik, a személyiségi jogokat sértő és durva
megnyilvánulásokat ezután is törölni fogjuk.

HTML kód használata nem megengedett!

Mindenkinek kulturált, kellemes véleménykifejtést és szórakozást kívánunk!

Hocek [2011-04-21. 16:31]
olasz gyártmány szóval sokat ne várjunk tőle
156sw [2011-04-21. 08:19]
Hocek [2011-04-20. 22:35] A sufnitunerek sorsa:-DDDDD
gaben4 [2011-04-20. 23:12]
Ennyiért inkább egy Mazda6 Sport kéne...
Hocek [2011-04-20. 22:35]
a mitsu közvetlen befecsis motorjainál gyári ajánlás/előírás a motoröblítés minden olajcserekor, egyébként én is ezt csinálom, rosszul nem járhatsz vele. 1centiset nem akarok, mert akkor tőcsavarokat is kell cserélni és kilógna a felni a kasztni alól. majd lesz vhogy
brett shaw [2011-04-20. 21:58]
Ákos123 [2011-04-20. 20:28]: Sokkal kevesbe, de szegenynek mindene mocskos volt.
brett shaw [2011-04-20. 21:57]
Hocek [2011-04-20. 19:11]: rakjal bele 1cm-eset, ha elfer. Azt megkapod boltban igy nem sufni! :)
brett shaw [2011-04-20. 21:56]
brett shaw [2011-04-20. 21:55]: Ja es csak a biztonsag kedveert a gyari lopo.csnyi olajhuto helyett egy rendeset.
brett shaw [2011-04-20. 21:55]
Hocek [2011-04-20. 19:04]: Total szet van bontva. Minden ki lesz takaritva. A hengerfej mar kesz is van. Innentol kezdve minden olajcsere elott tisztitoadalekot kap, meg egyebkent is Motul vagy Mobil1 olajat.
Ákos123 [2011-04-20. 20:28]
brett, a kipufogoszelepek is?
Hocek [2011-04-20. 20:04]
http://autolabor.hu/cikk/pr-os-remalma-bemutaton-doglott-be-az-uj-mercedes
>> Az összes hozzászólás
Nyomtatható verzió
Főoldal
TESZTEK
 AUTÓ  
 MOTOR  
 FORMA-1  
 INFÓK  



PARTNEREK

További partnerek

KERESÉS: ARCHÍVUM:

>> Médiaajánlat >> Impresszum >> Cikkátvétel >> Adatvédelem >> Kapcsolat >> RSS